2019年5月1日 星期三

閃巡中上環CP2@元創坊

逛完新聞博覽館之後,點都要順腳逛埋毗鄰的Check Point 2:PMQ。



4:28pm │ 元創坊同樣是來自古蹟活化項目,由昔日荷李活道已婚警察宿舍重修而變身為創意中心,翻查資料才知原來重開於2014年,5年來基爾還是第一次來巡場(年前也曾想來看看熊貓可惜最後都沒來看)。



4:33pm │ 近舊街市史丹頓街那邊的入口街邊擺設了幾幀老照片,可以見到百年前同一地點街景的變化,基爾覺得幾有趣,有點穿越時空feel。入到去就見到兩幢舊宿舍大樓,參觀邊座先好呢?



4:37pm │ 結果揀了荷李活樓先去逛一逛,上圖是大樓外往下走的樓梯,樓梯看來很有現代感應是活化後加建的吧!雖然係第一次到訪PMQ,嚴格而言基爾的青蔥歲月年代也曾時不時路經此地,對活化前的警察宿舍舊貌仍有點印象……



4:43pm │ 印象最深是活化前宿舍也丟空荒廢了一段日子,黎天王也曾來這裏拍過驚慄片(有冇人記得三更)。所以雖然是大白天來到,基爾心裏仍是有點發毛,總是形住電影裏的陰森場景……



4:47pm │ 咪咁生人唔生膽啦依家又唔係去探險!只見重新洗刷髹過晒外牆的宿舍大樓,已經無晒昔日那種破落殘舊的荒廢味道,變得窗明几淨加上人來人往基本上不會再有令人不寒而慄的感覺(如沒看過套戲的話)!上圖是望向對面的史丹頓樓,記得電影中有一幕就見有個小孩在對面這半荒廢宿舍樓層的走廊跑過!



4:55pm │ 宿舍大樓的設計其實都幾特別,走廊的公共空間頗覺寬敞,望落都有成三四百呎大過依家好多人屋企。可能以前無抽油煙機關係,廚房都設置在走廊的露台邊(上圖玻璃窗那間房仔),咁今餐煲粥定煮飯、斬油雞鹵味大舊叉燒定還是腐乳撈青菜,一定全層街坊都睇得一清二楚吧!



5:02pm │ 一路巡到上去四樓會見到新加建的平台花園,用作連接兩座宿舍。花園下面條橋其實是個展覽廳,不過這天來到沒開放無法參觀內裏情況。不過頂樓花園景觀也算開揚,可以見到山下的摩天大廈中環中心。



5:07pm │ 由平台花園走過去史丹頓樓那邊,除了仍是不少潮店和手工坊外,基爾較有興趣的始終是上圖這些重現古蹟昔日面貌的模型屋,見有居民會在走廊露台晒被褥,也有師奶們開枱打返四圈,當然仲有成班細路扮足球小將和捉衣因啦!直情就係七八十年代港人生活的縮影。



5:09pm │ 模型屋的製作手工真係好靚好精緻!Close-up影埋屋入面先,有齊家私電器組合櫃等陳設,出面的走廊露台就變成飯廳,夏天食飯唔駛開冷氣都夠通爽,依家D納米豪宅很難想像會有這種共享空間。



5:12pm │ 除了睇模型之外,基爾最驚喜係仲有得睇埋「示範單位」!全部杯櫃木梳化電鐘風扇收音機花樽電話以至燈掣都重新活現眼前,入面還有板間睡房和晾衫露台。上圖可見牆上電視播放出昔日住客的訪問片段,大談那些年在宿舍內的熱鬧生活都幾有趣好睇。圖右已生鏽的信箱就設在樓下大門樓梯旁。



5:13pm │ 可能會奇怪基爾都無乜去逛宿舍單位改建的workshop和潮店之類,咁睇慣大典網誌都會知古蹟始終是這裏最主要果杯茶吧!另一樣最心心眼的就係上圖這座舊中央書院的復刻版模型了,佢係舊警察宿舍的前身,如果當年有保留下來一定好正,望落可以媲美好多歐洲小型皇宮。



5:16pm │ 咁鍾意睇古蹟,位於basement的這間地下室展示廊Glimpse PMQ一定唔會錯過。又講返少少歷史掌故(咪嗌悶)!中央書院其實是皇仁書院的前身,那座皇宮咁靚的校舍就落成於1889年,而地下室就是百幾年前舊校舍殘存的花崗岩石基座。



5:18pm │ 地下室入面就長這樣,空間其實不算大,約普通中型七仔咁大,其中一整面牆就是這種巨型花崗岩石磚牆。當年歐遊去巴黎逛羅浮宮時也有參觀過佢個地下室城堡遺蹟,感覺同這裏係咪有點異曲同工味道。



5:21pm │ 另外地下室仲保留了中央書院兩段最長的花崗岩地基,旁邊仲掛了一幅巨型的書院老照片,展示出長石基相信就是原本校舍前長樓梯旁的石欄杆基座,有這張復元圖即時了解到當年校舍的宏偉規模。



5:25pm │ 除了陳年花崗石之外,地下室裏仲有好多爛地磚爛瓦片睇,全部都係重修舊警察宿舍時發掘到的出土文物,例如上圖的花磚碎片經專家考證,話係同舊總督山頂別墅為同一製造商,應該係十九世紀製作,望落同港大Main Building果種花地磚都有點似樣喎!



5:36pm │ PMQ比較地方大又較多特別野睇所以比預算用多了時間,都係拿拿林上返地面,再影下Staunton同埋Hollywood低層個招牌之後差不多要撤退了,都無乜機會去八下那裏的食肆cafe有乜好野食。

68 則留言:

  1. 舊年我去過 PMQ,很衝衝的行,可能我無興趣啦。我覺得不吸引。

    回覆刪除
    回覆
    1. 同台灣的文創園或上海田子坊果類又有少少不同,這裏的店舖和workshop對於我而言也興趣不大,都係外面逛過就算了.....
      反而睇返幢古蹟歷史果part我較有興趣,花了大部份時間去睇!
      如果有看過黎天王套戲的場景,應該也會有些特別神秘的感受:P

      刪除
  2. 我都係熊貓之後才來參觀,去過兩次,感覺一般。

    回覆刪除
    回覆
    1. 熊貓果陣都幾多人去影相,幾墟陷....
      軟件配套我覺得興趣不太大,可能要搞多一點特別的藝術活動會好些!!

      刪除
  3. 咁gael兄真係短短時間內,參觀了幾多地方…
    相信模型屋最好睇,可以睇返以前人民的生活,經歷過的人,都總有份似曾相識的感覺…

    回覆刪除
    回覆
    1. 因為中西區果一帶對我而言唔太就腳,所以如果去開就總想一次過逛晒佢費事之後再來囉:P
      模型屋仔幾特別又仔細,如果昔日有住過這種屋住環境之類,一定對這種生活面貌好有回憶感覺吧........

      刪除
  4. 我去睇過熊貓,行過啲店舖,聽說現在唔同曬。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我見都幾多吉舖,尤其係樓上果啲:P

      刪除
  5. 我無你了解咁多, 上次只係來拍人相就走。
    你係文化人, 對古蹟文化有更多体會, 贊呀!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都係求其影下古蹟風景而已,不算什麼文化人啊XXD

      刪除
  6. 遷出中環已經很久了,位於“鴨巴甸街”的舊居已經成為「蘭桂坊酒店」了。
    有機會都會去這間前已婚警察宿舍的新貌參觀一下。

    回覆刪除
    回覆
    1. OIC....原來你是這區的舊街坊,應該對這區的舊建築有好多生活回憶了吧
      細個時有冇在必列啫士街那幢舊街市買過餸呢?^^

      刪除
    2. 那時我很少去買餸的。必列啫士街那幢舊街市,好似冇乜印象噃。
      最有印象的是荷李活道的那些古董店,一有空閒就去看看。

      刪除
    3. 中環街市希望佢會活化得好啲,因為其實都丟空了好長一段時間了....
      自少有訓練咁秋葉對鑑賞古玩應有一定認識了吧^^

      刪除
    4. 中環嗰座古老大街市就時常都經過。卑利街那邊很少到。
      後來我在廣東鎮海樓、浙江博物館、北京故宮、地下宮殿、定陵;香港李鄭屋古墓、歷史博物館、香港藝術館、沙田文化博物館;廣州越王墓博物館,都看過很多的寶物。其間在“香港藝術館”都有定購大本的展品書籍。純粹有興趣,不敢說很有認識。

      刪除
    5. 西營盤那邊有好多樓梯街依家多了好多壁畫,變了文創區呢^^
      秋葉都參觀過唔少博物館呢!!我也有間中去逛逛香港那幾間,雖然不太懂欣賞但當作是去見識見識也不錯....
      之前藝術館都重修了很久,聽聞今年底終於可以重開了,希望到時會搞些盛大的開館展覽就好了!!

      刪除
    6. 《香港藝術館》曾經與海外合辦過“埃及藏珍展、法國印象派名畫展、英國博物館藏珍展、回歸十周年國之重寶《張擇端》清明上河圖、及唐晉名書畫展......我也期望重新開放,會有可觀的展覽。

      刪除
    7. 更正:唐晉“著名書法”展。

      刪除
    8. 藝術館我以前都幾經常去巡一巡,一來交通方便,而且經常有不少中外藝術品展出,唔駛去外地都可以欣賞到實在太好了

      刪除
    9. 多數都是英法或埃及在轉換展品,或者館內維修的時候,就會與海外,例如香港合辦,把部份展品放在海外展覽的。香港方面會為中外展品買重保險。

      刪除
    10. 定期同外國啲博物館交換展品都幾好,唔駛山長水遠去外國睇,同埋外國博物館入場都幾貴,雖然有些是免費!

      刪除
    11. 看過國內網誌的“法國羅浮宮”的遊覧紀錄,由地下一層到樓上多層的不同展覽,少一些精神氣力都吃不消。
      我有位朋友一心去到羅浮宮看珍品,誰知去到剛好休館,行程緊逼又不能再逗留到第二天,真是大失所望喔!

      刪除
    12. 絕對係,要逛晒成座羅浮宮一天也逛不完,要揀一些自己有興趣的看,如要逐樣看肯定要花幾天時間呢^^
      我都試過去到梵帝岡時,剛好西斯廷教堂維修無法入去參觀,真係勁失望:P

      刪除
    13. 原來基哥也試過去到著名景點之後,才知道要維修不能入內,真是很失望了 ! 去年看到網上知道:羅馬噴泉也曾經大維修,遊客要沿著圍欄走,也不能投幣許願。 我只是坐遊,也看到很多的資訊。

      刪除
    14. 係呀,其實這類景點維修也是旅途常見的,好多時都係要靠少少運氣吧!
      我同你一樣都經常靠坐遊吸收世界各地新資訊wakakaka....
      好多時都係睇blog友的外國生活日記或者外遊網誌,真的可以足不出戶能知天下事,都看得開心^^

      刪除
  7. 我都有睇過三更, 黎明個套
    我有親戚住北角警察宿舍, 我依然記得要拾級而上, 個D樓梯我仍然有印象

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀套戲是在那幢警察宿舍裏取景拍攝的....
      依家係咪變晒做豪宅?細個時有冇去過賽西湖公園玩?

      刪除
    2. 而家應該係丹拿花園
      賽西湖,梗係無啦, 我無呢D富貴朋友噃

      刪除
    3. 其實東半山這一帶依家都全部係超級豪宅了,無七位數字唔駛諗XXXD

      刪除
    4. 應該是八位數先啱XXXD

      刪除
  8. 啊!原來舊警察宿舍的前身係中央書院。
    黎明個套三更有睇過呀!(記得戲入面嘅夫婦二人面對患病嘅另一半都不離不棄,感動!)原來係果度拍嘅,唔怪之得熟口熟面喇!
    我上次去因為太多人排隊,所以錯過了位於basement的這間地下室展示廊呀!

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果有睇過套戲,應該認得場景囉^^
      咁你下次如再去參觀就記得去逛逛地下室了,雖然細但都值得去看看呢!

      刪除
  9. 呢類展品一般人會覺得比較悶.

    回覆刪除
  10. 去PMQ嘅機會應該不大因為本身沒有太大興趣加上我係路痴,離開地鐵站遠少少就揾唔到路,但睇你嘅介紹又令我覺得好吸引,而且你寫得好好心機,所以真係令我有睇咗當去咗嘅感覺。:)

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實港島區我都唔太熟路,事前都要做少少功課上網睇睇大概路線地圖有個概念先識去咋^^
      寫詳細少少當作自己日誌而已,所以一係唔寫一係寫好少少囉XXD
      其實我好多時睇blog友的網誌都係睇咗當去咗,尤其係旅行果啲,好多地方自己都暫時未有plan去呢:P

      刪除
  11. 舊中央書院的建築方式, 維修是十分昂貴, 而且地方又唔好用囉, 好多地方嚴重漆黑呀, 陽光照唔到.

    回覆刪除
    回覆
    1. 古老建築要維修都十分昂貴而且大有學問,以前中環果座古老的Hong Kong Club和中央郵局還有尖沙咀舊火車站也是因為維修問題而成幢拆晒,後來都被認為非常可惜,也有人覺得當時啲人唔太重視歷史文化,唔知係寶囉XXD
      反而歐洲人就貴一貴都堅持重修,唔會因為戰火炸了就成幢拆晒,仲要嚴格依照原貌重修添,所以貴與唔貴都係視乎當地人對歷史文化的重視程度吧!

      刪除
  12. 間中也有些展覽在這兒舉行,我看過一些也覺不錯。
    一些小店賣的東西,也有特色。

    回覆刪除
    回覆
    1. 阿摩當年有冇去睇熊貓陣?
      小店都係window shopping囉對我而言XXD

      刪除
  13. 回覆
    1. 所以大大張相影畀你睇下囉,見係王子咋^^

      刪除
  14. 又一處在中上環的好去處,多謝介紹!

    回覆刪除
    回覆
    1. 這裏不是什麼新景點,希望不會悶親你XXD

      刪除
  15. 元創坊我朋友帶我去到此一遊拍照,哈哈哈。

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果係喜歡去逛逛文創區之類的,都不妨來一看,行完仲可以落返去中環shopping飲茶添^^

      刪除
  16. 5:16pm 果隻公仔最恐怖..HAHAHA

    回覆刪除
  17. 中上環除了平常刻板時而驚濤駭浪的商業,原來增加了這麼多優閒去處。

    回覆刪除
    回覆
    1. 可能就係太驚濤駭浪關係,要搞返少少chill地方畀啲人去叉下電啩,你見soho啲酒吧幾墟陷先XXXXXD

      刪除
  18. 幾年前去過一次,行下唔錯既.

    回覆刪除
  19. 冇晒D熊貓,其實都仲有幾多嘢睇啊。

    回覆刪除
  20. 原來基爾係香港島長大的!
    模型屋好正呀~

    回覆刪除
    回覆
    1. 都唔算呀,不過昔日的生活環境應該大部份都係咁,成村細路出街玩是常態,唔似依家咁各自在家上網打online game....XXD
      銀哥會唔會外遊時都買啲當地模型建築物火車之類收藏下呢?

      刪除
    2. 我會買小形紀念品居多,不過像上次波蘭蒸氣火車之旅,如當地有火車模型買,我一定買架!當地心真係唔識賺錢⋯⋯

      刪除
    3. 如果有火車模型賣,一定吸引好多火車迷去掃貨啦^^
      旅行精品我依家都係影咗當買咗算,唔係太多地方擺了:P

      刪除
  21. 我番黎喇~~
    我都有去過元創坊~~~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 點呀,今次又有冇奇遇先,快啲劇透少少預告片來睇下喎^^

      刪除
  22. 如果走廊都有成三四厚呎,估計單位過千呎啦!

    回覆刪除
    回覆
    1. 以今時今日標準直情係豪宅啦XXXD

      刪除