2009年11月7日 星期六

煎釀青椒矮瓜

早前某個星期日晚,基爾與基爾媽飯後難得排排坐睇《美女廚房》(基爾好少坐定定睇電視),突然基爾媽感嘆地說﹕「阿仔,你睇下依家D女仔係唔識煮飯架!你都係時間跟我學返兩道散手,唔係第二時實聽餓死架啦!」基爾的額角立即滴出一大滴汗!



若經常造訪「永樂大典」的blog友可能發現,這裏講食的網誌極少,因為基爾除了去旅行期間外,平時都很少出外食飯,比較鍾意「幫趁」基爾媽的愛心住家飯。其實基爾媽也很注重對仔女廚藝的培訓,只是孻仔基爾無心向學,算是最咋的一個,而且實習機會不多,兩三下手腳已被基爾媽叮走,久而久之只剩半桶水。既然基爾媽原來對基爾依然不離不棄,姑且重開「永樂廚房」啦!為免太緊張,上課前基爾先去看了《阿童木》輕鬆一下,這是齣典型的小朋友卡通,全院充滿孩子的笑聲,氣氛唔錯!基爾最喜歡是那個狗仔垃圾筒,幾搞笑,至於小飛俠阿童木著左衫之後好似唔太順眼,但整體也不錯,小飛俠fans應收貨。

睇完戲就要準備開工,「永樂廚房」第一堂係煮「豉汁煎釀青椒矮瓜」。由於基爾媽怕基爾個樣太細路兼烚下烚下咁,會畀街市阿叔大嬸扼秤或買左D唔靚又唔新鮮的青椒矮瓜,所以也有隨行。材料其實唔貴,在魚檔買了10蚊魚膠;再去菜檔買兩蚊青椒同4蚊矮瓜就返歸。



記得細個時放學後好少去躝街,通常會立即返屋企,一路聽收音機一路做功課,另一重任就係幫返工的基爾媽先煲定老火湯。大家一聽到「老火湯」三個字可能就頭痛,實則卻非常容易,大部分材料切好洗乾淨,豬肉豬展先拖拖水就沒問題了,唯一竅門係放材料入煲的時間次序而已。一般青紅蘿蔔瘦肉湯或花生眉豆雞腳湯都不難,當然基爾媽會不時打電話返黎提一提基爾落乜野材料。還記得當年為了慳煤氣費,多用火水爐煲老火湯,拎住果條小鐵枝點火水爐和控制爐芯的推杆也是一門學問。當然依家久疏戰陣,早已將成本煲湯秘笈畀返晒基爾媽!

說回煮這味「豉汁煎釀青椒矮瓜」,難度系數約3.9,主要其實唔係難而係煩,工序較多而已!買返來的魚膠一般都已經搞好及調味,如果家中有小朋友的話,可以自行加工琢幼一點,以防裏面隱藏細骨。如果嫌腥的話,也可自行再添少量胡椒粉、麻油或蔥花,但由於基爾向來不吃蔥、蒜、薑、芫茜、韭菜之類的東西,所以就不加了!搞好魚肉再來切青椒,一般可以一開四至五瓣,去芯去核即可;矮瓜則切去頂,再以間紋形式批皮,因為如果全部去皮,煮熟後會變成一pat野唔靚,留一點皮可令瓜身更挺,亦會好味D!批皮後再斜切成片即可。



切好青椒矮瓜後簡單清洗一下,就可準備釀魚肉的工夫。先釀矮瓜,竅門係先在瓜面上割幾刀,或挖一個小洞,再將魚肉塗在上面,就可以黐得緊一點,不會在煮的途中容易脫落,變成瓜還瓜魚還肉咁樣衰。至於青椒由於本身呈弧狀,基本上釀肉入去後都不易甩,釀好擺滿一碟後就準備起鑊。



為免魚肉黐底要洗鑊洗餐飽,基爾媽提議先用平底煎pan。先燒滾鑊再倒少少油,就可以放釀好的青椒同矮瓜落煎pan,注意魚肉要向鑊面,主要是將魚肉先煎成金黃即可!青椒矮瓜一面可留待回鑊時再煮熟。



煎好後可先將半熟的釀青椒同矮瓜放開,再用另一傳統不繡鋼鑊煮芡汁。先用少少油及一小篤蒜蓉豆豉醬放在中間爆香起鑊,再將煎好的釀青椒矮瓜倒返落鑊細力炒炒混和醬料;芡汁就用少少生抽麻油胡椒粉及糖鹽栗粉少許,用少少水撈埋一齊就OK,再慢慢倒入鑊中炒一炒,平均擺分佈好青椒矮瓜就蓋上鑊蓋小燜一陣,約分零鐘再開鑊,睇睇芡汁乾身一點後,這時可以試一試味,唔夠鹹的話,可以再添少量鹽或豉油,再煮一陣收乾水就上碟,大功告成。同場其實還有滾白菜湯及蒸肉餅,因為比較容易,不用太分神,可以集中精神煮釀青椒矮瓜。



製成品出來後當然要由基爾媽來擔任評判畀分,結果得7.5分,即係有佢七成半水準,算係咁啦!最主要扣分的地方係唔夠乾身,碟底似乎有太多汁,問題出在矮瓜煮熟後通常會出水,所以通常要煮乾一點先上碟,基爾實在太心急,當然也可以加上釀豆腐卜,發揮吸汁功效。

Anyway,這味「豉汁煎釀青辣矮瓜」總算不失禮吧!只是煮完一大餐又要忙影相實在太疲累,幾乎已經沒有什麼胃口,只吃了一點點。聽說做到出色廚師的先決條件係為食,所以基爾應該不何能當上「廚神」了!當然煮完一餐飯之後就更崇拜基爾媽,覺得佢真係好犀利同埋好偉大啊!

沒有留言:

張貼留言