2013年6月22日 星期六

大鴉洲船民營遺址@南大嶼山

大鴉洲到底在哪裏?基爾之前都唔係太清楚,今次也是第一次去(平時沒有渡輪或街渡前往),原來都幾遠的,搭船要成兩個鐘,才來到南大嶼山這個荒島。



不過去荒島探險前,先去同鴨仔say goodbye,雖然係朝早七八點但已經都幾多人,奇怪又會晨咁早咁多人咁神心來看rubber duck!



大約9點才正成起程,途中經過青洲燈塔,它有逾百年歷史,始建於1875年,1904年再建第2座燈塔,燈塔旁還陸續起了歐籍職員宿舍及前看守員房舍紅磚屋。燈塔至今仍有運作,並於2008年列為法定古蹟。上圖見到的是17.5米高的新塔,整座塔的外牆髹上白漆。



在茫茫大海上「漂流」了很久很久,終於來到南大嶼山芝麻灣半島的海岸,喱度除左荒地多海水多之外,仲出名「奇石」多,上面喱幀相就有座很出名的怪石,睇唔睇得出係乜?



再zoom埋睇真D,無錯就係喱座「肥豬石」,遠睇形態真係有小小似隻肥豬蹲在礁石上一樣,像真度有9.5。



在船上呆坐左2小時15分之後,隻船彷彿終於找到它生命中所屬於的碼頭了!仲唔拿拿林泊埋去……大鴉洲和小鴉洲等九個小島散落在南大嶼山海面,合稱「索罟群島」。



一上碼頭旁邊就係荒廢多年的直升機停機坪,喱日天氣極佳加上四周圍都無遮無掩,真係曬到無鄰幾乎熱到溶左,基本上都無乜心機再去影相,途中只影左上面喱個「小天池」,當然同長白山果個差好遠,不過都好天然,至少附近都無乜人煙、無乜垃圾,最多的應該會係蚊同青蛙。



80年代大鴉洲曾建有越南船民羈留中心,收容逾5000名船民,1989年還曾發生過船民暴動,島上戒備森嚴不接受外人來訪,直至1996年關閉。現時營舍早已拆卸,僅剩荒涼遺址和幾棵當年種植的南洋杉留下來。本來還想去島上的荒廢漁村探險,不過可能太耐無人到,通往荒村的山路都被橫生粗藤封鎖,無開山刀跟本無法走進去,最後唯有放棄,沿路返回碼頭欣賞下海景也不錯,喱日咁好天還可望到南面遠處的萬山群島,那邊已是中國海域了!

沒有留言:

張貼留言