2018年11月22日 星期四

遺忘的唱盤時光@玉置浩二

寫了遊記、郵票和為食網誌之後,又係時候輪返到去聽一陣歌仔。有冇人仲記得之前基爾聽了幾張日系天后的舊CD?(好明顯應該都冇!)今次就轉一轉口味,摷出這位日系天王的舊CD來重聽。



如果曾於上世紀八十年代生活過、經歷過日樂盛世年代洗禮的話,應該對玉置浩二又或者安全地帶這兩個名字不會感到陌生。不過基爾這兩張碟就冇三十幾年咁耐歷史,冇記錯應該都係九十年代尾到千禧年代初發行的。



這張日版的作品集專輯(忘了是不是在台灣定日本買)包羅了很多玉置浩二於八十年代大熱的流行代表作,當中自然包括有基爾心水至愛的藍眼睛的愛麗斯。


其他無可能唔聽的當然仲有戀之預感、酒紅色的心、向悲哀說再見和Friend(張學友的沉默的眼睛原曲),比較可惜是沒有收錄持續的夢(月半彎)和不要走(李香蘭),如果有買其他玉置浩二精選的話,應不難發現這兩首好歌。


上面藍眼睛的愛麗斯和李香蘭兩段演唱會live片段,大大話話前後應該相差了三十幾四十個寒暑吧!不過基爾覺得不論昔日年輕時代定還是今天早已一頭白髮的玉置浩二,依然係非常有型又有style,聲色藝都完全具備了樂壇巨星的風範。


播開玉置浩二的CD,好少會聽到半路中途就熄掉唱機,大多只會是欲罷不能意猶未盡地由第一首一路聽到去最後一首歌。上面這首Melody也是其精選CD的常客,彷彿沒有這首就不算是完滿的精選碟一樣。



唔知有冇blog友會喜歡聽日本演歌,不過不論你喜歡不喜歡,以前小時候看紅白都一定有唱演歌這個重要環節,一輪到那些八代亞紀、美空雲雀、北島三郎、三波春夫出場,小基爾多數都走為上著了……不過隨著時光歲月在晃眼間流逝,連聽歌的口味有時也會有些微轉變,從另一角度去欣賞演歌原來也可發掘出潛藏的獨特蘊味。


就例如上面這首石川小百合的津輕海峽冬景色,之前基爾也不知原來是首非常經典的老牌演歌,改由玉置浩二重新演繹竟完全沒有了傳統演歌必備的「鄉土味」,只覺是一首非常好聽的流行曲。(順帶一問:有冇人知津輕海峽在哪裏?基爾年前就試過由青森坐JR橫越這處海峽去到函館,重看可click:瀛遊東北。下次若有機會重遊,一定要試試坐船過海的滋味!)


玉置浩二的神級live演繹水準當然並不只限於唱演歌,即使近年他年紀已到了爺爺級數,但依然經常樂於與樂壇後輩玩crossover,包括近年被視為最具實力的新進天后級歌手絢香和中島美嘉等。上面這首雪之華是中島美嘉出道時的大熱之作,玉置浩二游刃有餘的二次演繹老實說明顯比原唱的中島高一個level,揮灑自如的唱功相信也是後輩們的學習目標。



暫時又將時空回撥到去上世紀八十年代,因為每當提起玉置浩二,都一定要講返他初出道時的樂隊安全地帶。好似去年底佢地也曾經來過香港亞博開35周年紀念巡迴騷,不過基爾那時不在港,所以都沒去看了,幸好仍然可以重溫他們昔日的演唱會珍貴片段。



以前外國歌手的演唱會錄影片段或者MV都非常珍貴,不是經常有機會睇到,除了間唔中在電視會播之外(仲記唔記得SUNDAY新地帶或者週末任你點那類音樂節目),就是靠這些陳年收藏的VCD了。至於依家當然就幸福好多,因為可以隨時上網一click即睇。


上面聽了咁多首玉置浩二的經典慢歌,最後結尾就來首更加經典的安全地帶快歌。事隔三十幾年,依家再聽返喱首拒絕再玩完全不會有老土過時的感覺,甚至比現今好多快歌好聽得多又型得多,或許……這就是真正的經典吧!

71 則留言:

  1. 對日本歌聲唔算有太多認識,但好似你咁講,玉置浩二、安全地帶呢兩個名同佢地嘅金曲一定有聽過少少,亦好深印象以前有本雜誌叫做好時代,安全地帶嘅照片經常出現!:)

    回覆刪除
    回覆
    1. 犀利喎仲記得好時代!!@@
      以前係咪都好興這類娛樂刊物?依家基本上都摺晒了....年代不同不用再買雜誌,上網唔駛錢乜都有wakaka...

      刪除
  2. 以前演歌一出, 可以去食下野, 去下廁所 XXD
    記唔記得佢前妻係藥師丸博子?

    回覆刪除
    回覆
    1. 仲可以去沖個涼先再返來睇XXXXD
      你唔講我都記唔起,原來98年已離了婚

      刪除
  3. 回覆
    1. 王子係咪想轉喱個look....?XXXD

      刪除
    2. 落雪啫下話.......XXD
      依家好多白頭佬都好有market王子不用擔心wakakaka...

      刪除
  4. 自從你上次介紹過Koji 我就在日本買左佢隻雙碟,依家 iTune 就成日播緊。

    回覆刪除
    回覆
    1. 咦,原來我已經有寫過佢,唔記得咗wakakaka.....

      刪除
  5. 他間中也拍日劇。。。
    都演得不錯和有型的!

    回覆刪除
    回覆
    1. 原來他還有拍過日劇,不說不知呢^^

      刪除
    2. 套劇好似叫“東京風潮 下町大家族物語”,
      也是講古書店的故事。。。
      他做個有型放盪的白頭老...豆
      :)

      刪除
    3. 即刻上網找找又果然有,都幾得意竟也是古書堂故事XXD
      另外無意間仲見原來佢仲有主持過節目,有訪問小林薰(深夜食堂果個),仲會在節目中唱下歌,幾正喎!

      刪除
    4. 我又搵黎睇下,
      個節目又真係幾特別啊!
      :)

      刪除
    5. 我覺得這種半唱半talk show的形式幾好玩,香港電視節目好似不多見,但必須要有個有份量的歌手做主持先好睇....

      刪除
  6. 改編日本歌是香港樂壇最光輝的歲月

    回覆刪除
    回覆
    1. 可能以前買得版權回來改得的至少都係好聽的歌吧.....
      不過反而依家咁興韓歌,但又好似唔太覺有好多韓曲改編歌流行呢??

      刪除
    2. 大夫果然有個人品味XXXD

      刪除
  7. N年前係中環大會堂睇佢演出, 當時仲係佢前妻安藤里子幫佢任keyboard

    回覆刪除
    回覆
    1. oic....原來有多段婚姻呢....
      那時是安全地帶成隊band來吧

      刪除
  8. 日本藝壇的輝煌年代,好像一去不復返。

    回覆刪除
    回覆
    1. 現今世代好似中歐美日韓都無乜咩爆紅歌手,時代不同了吧

      刪除
    2. 會唔會而家D人興咗上網睇片,少咗睇電視聽歌嘅原故?

      刪除
    3. 我都唔太清楚,但今時今日這年來已沒有巨星是事實吧:P

      刪除
  9. 我真係無聽過玉置浩二既歌...唔好怪我~
    係因為我以前無咩聽日文歌(除左d日劇主題曲XXD)

    回覆刪除
    回覆
    1. 好明顯你太年輕了吧XXXXD
      咁有冇買果個玻璃蘋果先^0^

      刪除
    2. 唔關事~係我真係無乜留意日本樂壇jeXD

      刪除
    3. to銀佬,你才沒有我那麼年輕XD
      老銀😂😂😂😂😂

      刪除
    4. 對,你明顯將全副精神集中在濕扒身上wakakakaka

      刪除
    5. 其實大家都好年輕,否則都唔會玩blog
      我成日覺得玩IG好老土.....XXXXXD

      刪除
  10. 日系天后——介紹了五輪真弓🤔
    玉置浩二,唱功無可置疑。👏🏻
    相片中有彩蛋,木珠手鐲與貝殼,🤣🤣

    回覆刪除
    回覆
    1. 我其實唔係買過好多日本碟咋因為其實以前都幾貴無乜錢買:P
      有彩蛋係咪個畫面豐富好多wakakakaka

      刪除
    2. 除五輪真弓之外記憶中有寫過山口百惠,仲有講紅白果隻碟時有講過中森明菜松田聖子果幾個^^

      刪除
    3. 我也沒有太多日本唱片,只有山口百惠、五輪真弓及天空之城的黑膠,平井堅的CD……
      如果見到基爾哥哥,畫面更豐富!哈……

      刪除
    4. 平井堅和宮崎駿CD我好似都有等第時有空不妨又拿來听下^^

      刪除
    5. 之前出太多啦都係普通大叔啫冇乜可觀性XXXD

      刪除
  11. 我想請問下點樣可以插入youtube嘅MV?我都想試玩下

    回覆刪除
    回覆
    1. YT有個叫分享====>嵌入,就可以copy條link上blog
      試下應不是太難吧

      刪除
  12. 爺爺級的玉置浩二聲音仍然聽出耳油,謝謝分享﹗

    回覆刪除
    回覆
    1. 好奇怪,人會變老但聲音好似長青不老^^

      刪除
  13. 日本的我只中意三口百惠.....

    回覆刪除
  14. 好少聽日文歌,不計重新填上中文歌詞那裡,可能..要數到一些動畫裡的歌曲。

    回覆刪除
    回覆
    1. 不一定,有時一些日本卡通都有主題曲與片尾曲,彩雲國物語、Girls und pnazer、科學電磁炮都不錯

      刪除
    2. 勁喎!@@你講喱啲我完全唔識,未聽過可能太新XXXXD
      極其量我只懂美少女、黃金戰士、足球小將、橙路和Slam Dunk..:P

      刪除
    3. 明顯是活於不同空間wakakakaka....

      刪除
  15. 嘩如果我知道玉置浩二再嚟香港你就一定買飛去睇 因為之前嗰啲實在太貴

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁又喺...若買貴飛成千幾二千,兩個成四千....,真喺唔掂

      刪除
    2. 當係飛去外國聽concert囉,連機票住宿計上來在港一定平啲XXD

      刪除
  16. 還記起佢俾曾志偉和譚詠麟改花名, 弱智二號.

    回覆刪除
    回覆
    1. 有D咁嘅事?@@?
      係咪果D改歌扮嘢節目?
      我只記得好經典的撻成一塊XXXXXD

      刪除
  17. 他一把沙沙低音柔和很容易入耳, 好聽啊!
    難得老了也能保持!

    回覆刪除
    回覆
    1. 這種歌聲好像有一種獨特的感染力^^
      係囉由年輕到依家好似也沒太大轉變

      刪除
  18. 玉置浩二有聽過,不過學生時代沒有聽日本歌,自日劇潮流開始先開始聽吓。不過日劇純鋼琴音樂我好like,一路聽一路打遊記很不錯~

    回覆刪除
    回覆
    1. 你又講得啱喎.....一路聽一路打遊記幾正,唔會分心又不會太悶^^

      刪除
  19. 年尾清假出遊兼床下底大掃除懷舊長氣解悶共冶一爐,kaka.............................

    回覆刪除
    回覆
    1. 咦...JJ咁得閒啲湖圖寫晒未呢又:P

      刪除
  20. 玉置浩二只記得他的安全地帶…以前有些他的歌都改為廣東歌~~~
    正如有位blog友講日本歌感覺上已不復再…可惜~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實都唔單止係日本歌XXXXXD

      刪除
    2. 依家都無乜人聽歌也少人買碟,齋做歌手出碟係賺唔到錢我諗,開到演唱會果D都仲好少少嘅....開唔到果啲就byebye囉:P
      搭車見人地都係打機多,都係寫game果啲發啲wakakaka

      刪除
  21. 呢個名字我聽過, 而歌呢, 可能肥人會聽過但真係唔知係咪佢唱~
    or 廣東歌版聽過..(話晒肥人咁細個) hahaaaaaa

    回覆刪除
    回覆
    1. 應會會有聽過佢啲歌,因為八十年代都有好多廣東歌改編佢的作品
      咁我間中都會拎啲classical CD出來聽下嘅,叫做認識下咁囉XXD
      喜歡音樂其實也不分年代吧:P

      刪除