2013年3月17日 星期日

美索不達米亞溯源@歷史博物館

睇完法貝熱,再按舊路線出埋去尖沙嘴歷史博物館睇美索不達米亞古文明展,上次來又係因為正在裝修展廳,搞到要專程去多次返兜。



美索不達米亞古文明的吸引力相比法貝熱珠寶有過之而無不及,偌大的展廳每個角落都逼滿人,所以幾乎都無法順序去睇,邊樣展品無乜人睇就要即時閃過去望望。不過即使以這種蜜蜂採蜜式的參觀方法,結果也花了兩個幾鐘兜了幾個圈才叫做睇晒。



講返個展覽,美索不達米亞Mesopotamia與之前睇過的凱撒大帝一樣,都係中一history課本裏的名字,睇到上面喱座人面翼牛守護神像可能會煥起返少少回憶,因為佢係最具代表性的亞述帝國時代雕像。



展品當中有幾幅巨型的壁畫浮雕,記述了亞述和巴比倫時代的幾場重大戰爭,和帝王貴族的生活面貌。這次的展品是來自大英博物館借出的珍藏,真係服左D英國人當年交通運輸咁唔方便,都可以將人地成幅牆咁大幾十米長的壁畫有本事千山萬山搬返屋企。



細個時有溫書的話,應記得美索不達米亞其實是指公元前3500-前539年之間、發祥於中東幼法拉底河River Euphrates和底格里斯河River Tigris的「兩河文明」,是世界四大文明古國之一。展覽中主要展示了蘇美爾Sumer、亞述Assyria和巴比倫Babylon等3個時代的文物。上圖左是蘇美爾時代的神像,據導賞員介紹,蘇美爾人愛用自己的樣子雕成神像奉拜;右上是巴比倫人鑄造用來量重的獅子砝碼;右下是著名的巴比倫門,它其實是尼布甲尼撒二世皇宮的城門。



早在公元前3200年,蘇美爾人已開始在兩河流域建立城市,並發展出完善的水利灌溉和農業系統,最重要是發明了人類最古老的「楔形文字」。上圖是亞述時代的青銅盛器,亞述帝國於公元前7世紀最強盛(相當於中國的周朝),當時在亞述、尼姆魯特、尼尼微等幾座古都已築起了宏偉華麗的皇宮,展覽中就用了幾幅「動態版浮雕壁畫」重現了皇室貴族的祭祀、奢華生活和狩獵盛況,比齋睇文物有趣。



講起巴比倫,最引人入勝的當然首推空中花園和巴別塔,兩者雖然早已堙沒在歷史塵土中,但由於不少古代希伯來文獻以至《聖經》都有詳細記述,不少畫家就按照這些文字記載替這兩座著名的古文明建築奇蹟重塑「復原圖」。先說上圖左的空中花園,相傳是公元前6世紀巴比倫國王尼布甲尼撒二世(Nebuchadnezzar)為其患思鄉病的愛妃修建,屬梯形高台式花園建築,設有完善灌溉系統;圖右的巴別塔就不用多介紹,讀過聖經的一定知道它的故事吧!



參觀期間剛好有導賞團,雖然係用國語介紹,不過都照跟去睇,有人講解始終比齋睇有趣味,導賞員的介紹也很生動有趣,唯一要挑剔係跟團的人實在太多,而選取講解的展品又太少,差不多只有十份之一,所以到頭來還是要自己重新再走一圈睇多次。

2 則留言:

  1. 回覆
    1. 博樂:中亞唔係咁容易去,我有機會都想去見識下

      刪除