2016年5月10日 星期二

遺忘的唱盤時光@Roberta Flack

基爾唔清楚依家其實仲多唔多人聽soul,不過在年輕族群裏應該不太多吧(至少一定比K-pop少得多)!不過若難得有個weekend午後賦閒在家看書的話,基爾都喜歡拎返喱類唱片出來聽聽,當中Roberta Flack這張《Softly with These Songs》相信是其中一張最熱門常播之選。



若說現今聽soul的人少,咁一時間能醒起誰是Roberta Flack的人應該更少。不過如果講起Killing Me Softly with His Song或者Tonight, I Celebrate My Love這些名曲,應該好多人都會知道,「哦……原來係佢唱!」



Roberta Flack原來今年已經年屆77高齡,唔怪得近年似乎也很少再見到佢有演唱會或公開演出,不過由70到80年代她一直是美國首屈一指的騷靈女王之一,而她也是歷來首位連續兩年(1973年的The First Time Ever I Saw Your Face及1974年的Killing Me Softly with His Song)奪得格林美Record of the Year殊榮的歌手。



至於這張《Softly with These Songs: The Best of Roberta Flack》其實已經忘了是什麼時候買,返查資料才知原來是發行於1993年,也是Roberta Flack幾十年唱歌生涯以來僅有的第3張精選碟,所以幾乎已囊括了她歷年最hit也最賣得的代表作品。基爾有時都真係有D奇怪:點解當年年紀輕輕已經咁鬼有taste,竟識得襯big sale時去那間大型唱片舖掃貨,仲識掃喱D筍碟添!依家要去搵唔知難唔難?仲有冇出復刻版?



Roberta Flack近年已不常登台表演,除了昔日的周末任你點之外,就連全能的YT似乎也沒有太多她的舊MV或演唱會片段,如要感受她live演唱的魅力,基爾也只能靠上面這張2002年推出的VCD一睹她的風采,該碟收錄的是她在2000年於華盛頓DC舉行的一個mini studio show,雖然話係迷你concert但都唱了很多她的經典歌,絕對值得收藏。

74 則留言:

  1. 我係第一個留言~~~~
    唔知係咪黑人唱soul特別好聽既呢~~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 收工拿?真好^^
      應該都係,可能係佢地的傳統,正如中國人唱大戲特別好聽XXD

      刪除
    2. 我覺得黑人唱好多歌都好聽架~

      刪除
    3. 對呀,唱快歌也很有節奏感,可能打得鼓多

      刪除
    4. 係呀~哥日放早~所以已經乖乖咁沖好涼上網~~~
      咦~好似你又講得岩喎~~~~~
      係囉~點解佢地唱歌特別好聽既~又特別夠氣~

      刪除
    5. 黑人好夠氣,長跑都好叻

      刪除
    6. 黑人又大隻,總之乜都勁,哈哈~

      刪除
    7. 銀哥身處黑色大陸,直接同佢地接觸交往過幾個禮拜,一定係最有權威hahahaha...

      刪除
    8. 對對~~銀哥是權威的~~~~~
      真係....佢地跑步又係勁.....唔通天生佢地肺部係勁d?!所以唱歌跑步都叻?

      刪除
    9. 都可能係,也許還因為生活環境令他們本身的體質較強吧

      刪除
    10. 你地兩個玩野!
      有D健身朋友講過比我知係人種DNA嘅問題,黑人爆發力強大隻而扎實,白人就偏肥胖多脂肪,黃種人就唔記得⋯

      刪除
    11. wakakaka.....實話實說而已:P
      記憶中好似係睇過某D電視節目,話黑人骨質密度最高(可能因陽光充足)跑步耐力較強,但浮水力也較弱,所以好少有出色的黑人泳手;白人勝在體格較高大,體質更佔優,加上運動科技先進;黃種人聽聞柔韌度最高,身手最靈巧,所以體操跳水乒球羽毛球之類講求靈巧細緻動作的運動就較優勝,但比拼體能耐力為主的田徑游泳足球籃球網球就多數不及黑人白人....聽落又真係有啲道理咁!!

      刪除
  2. Killing Me Softly With His Song, 經典歌

    回覆刪除
    回覆
    1. 有冇唱過畀專員聽?XXD

      刪除
    2. 佢話我唱歌, 會落雨 (法人諺語: 唱得差到個天到要落雨)

      刪除
    3. 又學到嘢~~~~~原來法文有這樣的諺語@@

      刪除
  3. 謝謝介紹,喚回少少記憶!

    回覆刪除
  4. "Killing Me Softly with His Song"
    原唱者「Lori Lieberman」也唱出另一番味道,
    https://www.youtube.com/watch?v=MGlGJp3IarQ

    但真正讓這首歌走紅的是美國老牌黑人女歌手Roberta Flack。

    回覆刪除
    回覆
    1. 原來仲有個原唱版,喱個結他伴奏版本又多了一點country味,幾有趣,不同人唱又有不同風格,正!!

      刪除
  5. Soul我麻麻,可能我年輕吧。kakakaka

    回覆刪除
    回覆
    1. 嘩~~~~~王子講嘢突然咁大膽嘅?!!!
      開始有少少擔心你會畀人圍揼kakakakakaka.....

      刪除
  6. 嘩,RF是我偶像呢,佢首是我Killing Me Softly with His Song是的的飲歌呢。

    回覆刪除
  7. 今次又畀gael兄大到!!完全對呢位歌手冇乜印象~~
    外國歌手只認識比較大路那些…e.g. Madonna, Whitney Houston, Mariah Carey,後期啲有Britney Spears...

    回覆刪除
    回覆
    1. 咦~~~~~咦!!!咁睇來我揀啱咗喎,以後就多啲寫喱類被遺忘的歌手hahahaha.....

      刪除
  8. 回覆
    1. 係呀唔錯㗎!!!!
      間中聽唔同風格嘅歌都幾有趣,唔駛成日齋聽一種咁悶囉^^

      刪除
  9. 不知道現在這碟收在硬碟裡, 音質會否保持如一?

    回覆刪除
    回覆
    1. 硬碟嘅意思你係指CD和MP3?
      好多人就話黑膠的質感強啲,不過我諗都係同部機關係大啲,高音甜中音準低音勁果類膽機播出來當然係會有不同吧

      刪除
  10. Killing Me Softly with His Song呢啲, 只要有番咁上下年紀一定聽過

    回覆刪除
    回覆
    1. 「有番咁上下年紀」即係指.......kakakakaka

      刪除
    2. 我話自己啫,基爾好年輕,嘻嘻

      刪除
    3. hahahahaha....都唔關事,依家上網隨時都可以聽得到嘅^^

      刪除
    4. 雖然係, 但品味呢家嘢或多或少都同年紀有關, 例如我一定唔會聽k-pop ^^

      刪除
    5. 話時話K-pop果啲總覺得跳舞唱歌風格都係一式一樣,至今我都係認唔到邊個打邊個:P

      刪除
  11. 這個Roberta唔識呀,但係啲歌真係識,哈哈哈!!

    回覆刪除
    回覆
    1. Tonight, I Celebrate My Love你應該都會聽過,但就未必認得佢個樣^^

      刪除
    2. 咁會唔會彈住結他咁唱?!

      刪除
    3. 咁你快啲幫佢拍返個MV擺上blog分享下啦.....XXD

      刪除
  12. 唔知人係咪真係各有其份呢?我覺得黑人唱歌,跳舞,運動個啲都係特別有天賦㗎

    回覆刪除
    回覆
    1. 都可能係,不過如果講搵錢就唔夠中國人叻kakakaka....

      刪除
  13. Blue Jazz 又真是十分好聽!
    佛誕愉快!

    回覆刪除
    回覆
    1. 佛誕愉快!
      會唔會趁假期出多幾篇小說呢?^^

      刪除
    2. 不會呢!假期大家多數四處出動,不會看網誌。
      您有甚麼好去處?

      刪除
    3. oic~~~~仲諗住你會益下讀者kakaka...
      都無乜特別地方去呀,在家聽CD囉XXXD

      刪除
    4. 哈哈哈,HK Gael 竟然宅起來!
      在家聽CD又事實是一種享受。

      刪除
    5. 最後尾都有出動到喎kakakakaka....

      刪除
    6. 也就是說又出新 Blog 啦!
      有嘢睇,擔凳仔!
      哈哈哈

      刪除
    7. 咁要快手啲寫先得喎^^

      刪除
  14. 會否一面聽CD @ 一面飲紅酒先 ^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁又唔會喎我都唔識飲:P

      刪除
    2. Single Sky 的圖象與另一位 yahoo 網友完全一樣。

      刪除
    3. 她是曾經十分活躍在網站四處奔波的年輕女士,可能因為工作太忙而在網絡界失蹤了。
      我最初以為她就是 Single Sky。

      刪除
  15. Killing Me Softly with His Song是我喜愛的歌曲.

    回覆刪除
  16. 她的歌喉真是殺死我!她那一堆合唱歌真是好聽到爆!

    回覆刪除
    回覆
    1. 所以雖然已經係陳年老歌,但都好值得間中拎返出來一聽再聽囉^^

      刪除
  17. 我一向都冇咩聽歌,Gael大大介紹親個啲都唔識>.<

    回覆刪除
    回覆
    1. 去旅行時搭車搭飛機途中會唔會聽下歌咁呢?
      定還是通常都係呼呼大睡就算kakakakaka....

      刪除
    2. 搭車搭飛機都冇聽歌架@@
      訓得著當然好啦,訓唔著就ON居居坐係道@@

      刪除
    3. 瞓唔著都可以同身邊果個朋友仔傾下計囉^^

      刪除
  18. 回覆
    1. 聽聞係源自18-19世紀美國黑奴的傳統文化,所以佢地唱得特別到家.....

      刪除