2020年1月21日 星期二

雪梨盛夏光年@Botanic Garden:上

話咁快又來到年廿七唔知大家行過花市辦晒年貨未呢?……數數手指,基爾的澳洲網誌亦都差不多hea寫了超過一年有多,如意猶未盡又有耐性的話,就跟著基爾的旅途筆記,完成餘下行程吧!



聖誕翌日的Boxing Day依然陽光普照,大清早吃過早餐游過早水之後,又悠悠閒閒準備出發到resort外面去走走。不過這天搞點新意,不是去行山也不是去shopping,主要去行一陣公園。



應該唔係咁多人外遊時會願意花大半天時間去行公園,不過基爾卻甚like去享受這種閒情。事實上這個規模都幾大的North Coast Regional Botanic Garden也好值得一逛,比想像中多野睇!



仔細看看公園的地圖,入面原來分成好多唔同區域,整個公園面積約有20公頃大(維園有19公頃),話說20世紀初這裏本來是個垃圾棄置場,直至70年代才開始籌建植物園,最後於1988年正成落成開幕(地圖下面原來有告示話園內的玻璃溫室已拆卸)。



記憶中入場不收費,有充裕時間的話也可跟隨公園的導賞團。老人家如果不想慢慢行,也可預早book定一輛園內提供的電動golf cart慳返腳骨力。另外場內不少地方也可預約舉行婚禮或其他私人聚會之類,都幾唔錯喎!



當然好似基爾咁自己齋行入去逛逛也無任歡迎,公園入面有好多footpath和natural trail指示路牌都非常清晰絕對唔駛驚會蕩失路……上圖是其中一條小徑上鋪了幾塊畫了公仔圖案的地磚,按介紹是由本地一些土著學生繪畫當地的植物和動物圖案,非常有地道特色。



又到行公園學英文的時間,知唔知咩係Blackbutt?一開始已經被考起,即刻上網同朕check一check先,原來學名是Eucalyptus pilularis,中文叫做桉樹,佢有個更多人熟悉的名字叫尤加利樹。



據說澳洲東南部原生的桉樹可生長到50米咁高,一般的也有20-40米,有些樹幹直徑甚至有4米闊咁巨大。



除了看高大的尤加利樹之外,公園入面仲有個Rainforest區域,不熟悉的植物更是多不勝利,如果要逐一去查英文字典真係會查到頭暈吧!



行完雨林區不妨再去走走上圖這個Sensory Garden,因為入面好似陽光比較充足,也看來會多少少花睇下。



除了視覺外,原來也可以用嗅覺和聽覺、觸覺等感觀去賞花。可能花季不同的關係吧!園內聲稱有好多唔同品種的玫瑰和其他澳洲特有品種的花,但基爾只見比較多百合花盛放。



有時間的話可以逐一按地圖去尋花覓草,除了Rose之外,園中好多其他花的品種名稱基爾都唔太識也沒見過,或許查查字典會知原來是什麼品種薰衣草之類的herbs!



上圖右這種像吊在樹上一串雀仔的花,印象中之前好似都有見過,會唔會是在香港公園或動植物公園之類?左邊還見到一些盛放的薑花,行近少少確實會聞到一點花香味。



再看這棵紅卜卜的植物也非常搶眼,原來佢叫做Blood leaf,學名叫Iresine,原生於南美洲、非洲和大洋洲等南半球地區,葉面上還有細緻的絨毛,不說不知原來它與莧菜是同科近親呢!



見時間尚早再去逛逛南美洲植物園區。上圖右這棵樹非常圓潤肥大,可能係麵包樹的遠親?另外還見到好多菊花和多肉植物的品種,原來它們的原產地都是在南美。



仲有這些像海膽的矮樹,樹頂卻會長出非常高的一串花,不知會否是椰棗類的植物呢?單單睇這些奇花異卉已經令人目不暇給,但同時園內的瀑布小溪佈置也相當令人心曠神怡,似乎是名副其實的無憂花園……(待續)

50 則留言:

  1. 多樹蔭, 行起來會舒服D
    睇落好寧靜, 無人係度跑步?

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀至少無咁晒嘛:P
      無乜人跑步喎,可能當地都好多地方畀人跑,例如海邊或其他郊外地方,所以不一定要來公園跑吧

      刪除
  2. 只要唔曬,我都好like行trail架!我怕曬,因一焗再聞住樹木嘅味道,就會鼻敏感發作。:)

    回覆刪除
    回覆
    1. 可以戴定頂闊邊帽,烈日當空確實幫唔少,唔駛驚晒和熱和傷眼!
      鼻敏感反而可能難應付一點,如果唔係揀啲開花季節會唔會少啲花粉,情況會好一點?

      刪除
    2. 我對花草樹木都有敏感,哈哈,不過同朋友比,已經唔算太差,佢住喺加拿大但竟然對楓樹敏感。

      刪除
    3. 住喺加拿大但竟然對楓樹敏感<===咁又有點麻煩喎
      盡量少啲去公園囉唯有:P

      刪除
  3. 眼前美麗景觀,突然又諗部份澳洲的大火,人生、世界都很無常,希望2020從新出發,一切變得美好!

    回覆刪除
    回覆
    1. 聽新聞講近排落了幾天大雨情況好似好咗少少,希望快啲撲熄山火
      生態可能要待幾年才可以稍為recover到了
      是時候落實更多環保生活態度,才能有效減少極端氣候和天災!

      刪除
  4. 回覆
    1. 行得商場多,改去行下森林都幾正幾舒服....同埋又多影相位呢^^

      刪除
  5. 原來那裡也有禾雀花啊!嘉道理有,禮賓府都有啊!

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀我印象中都有在HK見過,等第時再見到都去影下先^^

      刪除
  6. 睇GAEL兄的網誌,幾時都有種時空交錯的感覺...年廿七又忽然講到boxing day...
    澳洲之大,真的很多奇花異卉未見過~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 時間只係一組數字啫,寫blog可以同森兄一齊穿梭時空係咪幾過癮...XXD
      明天年廿八森兄準備好洗邋遢未?定忙緊做功課先?
      對,好多原生植物都幾特別,如果喜歡看花看草看風景,都幾值得來這裏逛半天吧^^

      刪除
    2. 你就話過癮,難為老人家明明唱賀年歌,忽然間又唱番聖誕歌,搞到長者癡呆又發作…XXXD
      平時有清潔啦,唔會等年廿八~~

      刪除
    3. 咪講笑啦....森兄咁精靈活潑話頭醒尾又點可能分唔到XXD
      賀年歌同聖誕歌crossover你又幾有諗頭喎,總之齊歡唱同慶賀普天同慶歡天喜地過節就ok,也祝願你早日完成功課大業,可以有好成績完成這課程吧^^
      我都估森兄是個平時生活好企理又有discipline的人,一定唔會等年廿八先執一次屋XXD

      刪除
  7. 回覆
    1. 盡量悠閒少少啦,平時返工都好忙嘛,享受放假的悠閒wakakaka....

      刪除
  8. 年廿八快啲清清啲blog啦.

    回覆刪除
    回覆
    1. 好努力寫了....XXD
      不過驚寫晒就無野出blog嘛:P
      羨慕王子成日有得出trip啊!!

      刪除
    2. 祝王子萬事如意龍馬精神!!
      仲有冇接大陸遊學團呀你?

      刪除
  9. 看花看草看風景
    怡心怡人怡養性

    回覆刪除
    回覆
    1. 好對好對^^
      阿摩果然才思敏捷wakakaka....

      刪除
  10. 見到當時的場景好美啊! 唔知今次大火有冇秧及池魚呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 喱個花園我諗應該影響不太大吧...
      這裏算比較近沿海,防山火的措施應該比較充足!

      刪除
    2. 祝你新年進步, 身體健康, 財運雙全, 事事如意!🧧🧧🧧

      刪除
    3. 祝新年快樂龍馬精神萬事如意...^^

      刪除
  11. 預備開始另一個TRIP未?=P

    回覆刪除
    回覆
    1. 暫時未有計劃,SU有乜好提議?

      刪除
    2. 呢排有疫情我諗好多人都暫時不外遊係咪?

      刪除
  12. 寫左一年的遊記,係咪又籌劃緊另一個假期呀。

    回覆刪除
    回覆
    1. 暫時未有著落,其實我也不經常外遊,農曆年假也盡量少外出同人地逼啦係咪?
      你果邊的衛生防護工作會唔會忙啲?
      提提老DAD在港也盡量少出去人多擠逼地方,同埋坐巴士地鐵戴定口罩安心點!!

      刪除
  13. 我又係, 一年前既旅程仲有個尾未寫完, 跟住應該寫埋

    回覆刪除
    回覆
    1. 新年放長假期如果無外遊,留在家可以寫家多啲存貨囉^^

      刪除
    2. 我都係追看你個行程呢,好精彩^^

      刪除
  14. 行這種像小森林似的公園,既安全又增長見識,綠野一片,好極了! 

    回覆刪除
    回覆
    1. 多啲親親大自然都係好事,對身體都健康啲係咪?^^
      我見你間中也去海傍逛逛,其實也不錯,可以呼吸多點新鮮空氣!

      刪除
    2. 他你說得很對,如果室內的空氣欠佳,真是要多出外走走了。
      曾經有一位街坊,她帶我去她家看畫,是另外對面一些較大單位的貴價樓,可是一出電梯門口,黑麻麻,原來走廊是冇窗的 !
      她的家裡的窗也不大開放,也不知道對面是什麼景物 ? 給我很大的壓迫感,以後也不會上去了。幸好那裡的平台都有很多花草。

      刪除
    3. 更正:開頭打多了一個“他”字。抱歉 !

      刪除
    4. 對呀如果家裏可以開窗,就盡量常打開一點也不錯,看看外面的風景人也開朗一些吧!
      如果家裏實在沒有什麼窗可打開,就唯有落街走走,去公園或海邊逛逛,相信心情也會靚啲^^

      刪除
  15. 呢度直情係一個植物大觀園啦!

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果喜歡行下公園影下花花草草,其實都幾愜意吧^^

      刪除
    2. 同埋有好多獨有的植物品種之類也沒見過
      如果鍾意影下花花草草一定大有收穫吧!

      刪除
  16. 行公園, 學英文, 增長見識!!
    我都 PLAN 下 NEXT TIME GO......

    回覆刪除
    回覆
    1. 見到花,我都諗起我剛學嘅生字,拿!唔準笑我架,係Hay fever!

      刪除
    2. LB:英文的植物名稱其實好多都唔太識,都係寫來有空才去查下字典吧:P
      也不錯呀,澳洲都有好多自然生態景觀都值得一遊的

      刪除
    3. 銀哥:我點敢笑你,我英文都係半桶水而已,好佩服你有決心去外國學英文呢^^
      Hay fever我都唔識,要上網check check先知係花粉症XXD

      刪除
    4. 銀哥:你個英文課程讀成點?駛唔駛考試?

      刪除
  17. Hay fever 我都係第一次聽

    回覆刪除
    回覆
    1. 可能外國比較多森林花園所以影響比較大
      香港就多石屎森林...

      刪除